Wat doet een "Sociaal projectleider"?
Een sociaal projectleider zorgt ervoor dat een bouwproject zo vloeiend mogelijk verloopt omdat de klant/huurder meewerkt aan de voorgenomen activiteiten. Het maakt daarbij niet uit of dit een groot onderhoud project is of een complex herstructureringsproject.
Werkt de klant/huurder niet mee, dan is er al snel sprake van vertraging in het project. Het komt ook voor dat werkzaamheden helemaal niet worden uitgevoerd omdat de bewoner weigert mee te werken. Dit heeft een grote invloed op je assetmanagement, ambities en opgelegde verplichtingen (bijvoorbeeld: van het gas af) niet worden waargemaakt.
De verbinding en begeleiding van de klant/huurder in projecten is dus van groot belang voor de continuïteit en voortgang van je bedrijf/organisatie. De sociaal projectleider is daarom onmisbaar in een project.
De belangrijkste taken van de "Sociaal projectleider":
- meeschrijven "sociale paragraaf" projectplan/projectopdracht
- adviseren beleidsvraagstukken, o.a. huurprijsbeleid en woonruimteverdeling
- adviseren huurprijzen
- adviseren woningprogramma
- adviseren woningplattegronden
- verzorgen bewonersavonden
- verzorgen informatiemappen klanten/huurders
- verzorgen huisbezoeken
- verzorgen nieuwsbrieven klanten/huurders en omgeving
- contacten met stakeholders
- opzetten, adviseren en uitvoeren participatietrajecten, bv vaststellen plattegronden of inrichting buitenruimte
- verbinden van projectorganisatie met lijnorganisatie
Hoe zet mijn organisatie Hagedoorn Projectadvies en Ondersteuning in?
Hagedoorn Projectadvies en Ondersteuning kan op het gehele proces ingezet worden, maar kan ook op onderdelen, bijvoorbeeld alleen bij het schrijven van de projectopdracht.
In een persoonlijk gesprek kijk ik graag met u naar de organisatiebehoefte en de invulling die daar aan gegeven kan worden.
Via de pagina CONTACT ben ik bereikbaar, bel, app of mail gerust.